Totisesti tapporata oli eilen vuorossa mein agilitytreeneis... Aija oli väkertäny kyl aikamoisen koukeron, mut kunnial siitä selvittiin ja kun sitä vielä töissä mielessäni pohdiskelin niin kyl se alkaa agilitykisa kärpänen purraista kohta... mut ootetaan juoksut joskus pois alta ja sit porhalletaan kesä agien ja tokojen seassa kisaten...

mut tämmönen syherö enkä nyt takaa et välimatkat on oikeet mut suuntaa antaa

 

 

Jo alku oli meille haastavaa kun carmen tuppaa tekee ihan sika laajoi käännöksii mut todettiin et vika on mussa ja mun pitää huutaa jo 3-4 metrii ennen hyppyä täs täs! ni sit se kääntyy siivekkettä hipoen... kun saatiin carmen käännettyy ja mut viemää carmen kunnolla esteelle ja vetämään nenäst heti siivekkeen luonta ni homma pelitti aina kepeille saakka siis vau!

ja kepitkin meni viel loistavasti tosin peruuttaen ja viel väärält puolelt... saatiinkin lupa et voidaan toipua törkeest taantumuksest ja ruveta kääntyy oikein päin... sitä carmen ei oo oikeen mun omatoimi treeneis sietäny... mein/mun ongelmaks muodostui keppien jälkeinen elämä... kun mun ois pitäny valssata tohon ruksin kohdalle 15 ja 16 väliin mut mä ain vedin valssin ihan suoraks(en ollu sitä rataantutustumises ottanu kunnol aijan neuvojen jälkeen saanu lihasmuistiin) ja sen seurauksena carmen teki hirveitä S:iä, mut seuraava valssi esteen 16 siivekettä nuollen onnistu tosi hyvin... sit koira putkeen ja hirvee spurtti ottaa koira vastaan vasemmal kädel esteen 18 taakse jotta saa saatettuu 19 ja 20...

Keppien jälkeiseen elämään Aija keksi viel meille toisen tekniikan ainakii jos tekee kepit peruuttaen et jaakottaa kepien lopuks ni sit kerkee ite paremmi valssata ruksille... tosin sano et ei kyl oo kenenkään sitä kuullu tehneen ja eikä suosittele kun koira voi hävitä taivaantuuliin sil aikaa...

Positiiviset treenit oli... Aija kans jaksoi toistaa, josta oon kyl itekkii tosi iloinen, et kun aloitettiin hallikausi ja Aijan treenit ni carmen päykytti koko ajan mulle radalla ja nyt se on tuppi suu tosin silloin kun mä mokaan ni sit se kyl kertoo... mut kait carmenkin on nyt joutunu tsemppaa näis sopivan vaativis treeneis kiitos niistä.

Eilisestä intoutuneena ja rankan työpäivän jälkeen väsyneenä, mietin et miten voisin käyttää hyödyks typistetyn lenkin... ja sit mä keksin et mennään treenaa tokoa (harvinaista tässä pääkopassa) kävelyn jälkeen ja tälläinen yhdistelmä ratkaisee jatkossa mun laiskuuden lähtee erikseen treenaa... reppu selkään ja menoks...

... Repusta löytyi ruutumerkit ja tunnarikapulat

Carmen pääsi aloittaa onnesta soikeena...

Ensin hävitettiin ylimääräset energiat ruutuun namialustalla tähän tarvitaan paljon toistoja vielä mut alkaa jo vähän hiffata...

Sit Otettiin oman kapulan piilotusta muutaman kerran ettei latisteta toista ja sit kolme kasaa ja VAU! joka kerran teki tosi hyvää nenä työtä ja toi oman ihan sika makee... noh palautukset työstetään viel erikseen...

Sit me otettiin ihan perusasentoon tuloa ilman jojo efektiä ja kun ei palkkaa tippunu ja nuhteet tuli ni rupes jojoilu häviämään...

Seuraamista palkaten erikohdissa(2 askeleen jälkeen, stopin jälkeen ja pitkän pätkän sis. käännöksiä jälkeen eikä ongelmaa) ja carmen oli into pinkeenä joka katsekontaktejakin löytyi... otettiin askelia nää tulee varmaan olee mein pravuurit näist se mun mielest tykkää... paitsi oikeean askeleita mä en tiedä miten itse astusin ne... hmmm...

Sit viel luoksetuloa stopilla ja palkka on pallo missä naki sisällä näin ekaa kertaa voi sanoo et toimii... ta siis ollaan me joskus historian kirjois stoppeja otettu mut ei pallol ja noh ehkä se vähän ennakoi stoppia... kun stopin sisältäviä luoksetuloja ollaan viimeks tehty...

aika paljon kaikkee, mut niinku sanottu sillo pitää treenata kun tekee mieli eikä vääntää hampaat irvessä...

Sit pääs Donna hirveen räksy konserti jälkeen hommiin ja olikii ihan täpinöissään

Tehtiin Donnan kans ruutua namialustalla ja ihan ok meni

sit ihan vaan perusasennon hakua edistystä havaittavasti ja varsinkin nyt kun oltiin häiriössä(vieressä jää jossa paukuteltiin palloja maalin) ei mitään puhdasta viel mut ei paljon puutu...

Ja sit otettiin jäävi seisomista ilman takaisin paluuta ei siinäkään ongelmaa

Tämän jälkeen mulla jääty näpit mut hienostitoimi molemmat koirat ja donnan kans ei varmaan enempää kannata höylätäkkään kerral ettei into häviä...

Just ku Oltas Pitkäst aikaa viime lauantain päästy treenaa donnan kans agilitya ni meni se aloittaa perjantain juoksut(paikkasin sit carmenin kans), mut onneks oon ottanu sen tonne maanantain purina treeneihin ain mukaan ni saanu ees jotain tehdä...

Eipä kait muuta tällä kertaa